۱۴:۲۵:۱۲ - یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای ساخت راه آهن یاسوج ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم
برای ساخت راه آهن یاسوج ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتصال یاسوج مرکز استان به شبکه ریلی کشور به ۱۰ هزار…

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عزیز فیلی گفت: دولت در یک چشم انداز ۱۰ ساله به منظور کاهش هزینه ها، افزایش ایمنی و کم کردن مصرف سوخت توجه خاصی به حمل و نقل ریلی دارد. وی افزود: قبل از انقلاب خط ریلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت و در آینده یاسوج از طریق خط راه آهن شیراز – اصفهان به شبکه ریلی کشور وصل خواهد شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: اتصال یاسوج به شبکه ریلی در حال حاضر جز اولویت های کشور نیست و برای پیشرفت سریع تر این طرح باید منابع مالی بیشتری حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰میلیارد ریال در سال جذب شود. فیلی با اشاره به اینکه در برنامه دولت ، مراکز استان ها از طریق خطوط ریلی به هم وصل خواهند شد، عنوان کرد: اتصال گچساران به خوزستان مسیر مطالعاتی دیگری در استان است که در حال حاضر این طرح در مرحله امکان سنجی اولیه است. وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب تنها اسم یک استان را یدک می کشید و در بیشتر زمینه ها به فارس و خوزستان وابسته بود. فیلی یادآور شد: در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۷ شهر ، افزون بر ۴۰۰ هزار نفر و جمعیت شهری دارد که قبل از انقلاب جمعیت بخش شهرنشین آن به ۸۰ هزار نفر هم نمی رسید. وی عنوان کرد: کلیه راه های شوسه، خاکی، فرعی و روستایی کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی ۸۰۰ کیلومتر بود و هیچ راه آسفالته ای در این استان وجود نداشت. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ابراز داشت: تا پایان سال ۱۳۹۶ با احداث بزرگراه های چهارخطه، جاده های اصلی، فرعی و روستایی پنج هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه آسفالته در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد. فیلی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل هوایی ۲ فرودگاه در استان وجود دارد که فرودگاه گچساران با هفته ای سه پرواز فعال است. وی گفت: فرودگاه یاسوج مجهز است اما به دلیل تاثیرهای روحی و روانی بعد از سقوط هواپیمای آسمان در اواخر سال گذشته و استقبال نشدن از شرکت آتا هم اکنون در زمینه جا به جایی مسافر فعال نیست. فیلی افزود: با پیگیری های استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رایزنی ها با شرکت های هواپیمایی از طریق وزیر راه و شهرسازی در آینده ای نزدیک پرواز های فرودگاه یاسوج از سر گرفته می شود. وی عنوان کرد: در زمینه آب قبل از انقلاب علی رغم آب شیرین فراوان در استان ۱۸ روستا آب لوله کشی داشتند و بعد از انقلاب تا پایان سال ۹۶ حدود یک هزار و ۴۷۲ روستا از این نعمت بهره مند شدند. فیلی تصریح کرد: قبل از انقلاب ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت شهری استان از آب بهداشتی برخوردار بودند و در حال حاضر یکصد و ۶۵ هزار انشعاب زیر پوشش شبکه آبرسانی بهداشتی هستند. وی با اشاره به نبود سد در کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی، گفت: هم اکنون ۲ سد کوثر و شاه قاسم در استان وجود دارد و سدهای تنگ سرخ و چم شیر نیز در حال ساخت هستند. فیلی افزود: با احداث و بهره برداری از سد تنگ سرخ علاوه بر تامین آب شرب یاسوج و مادوان و حاشیه شهر بخش زیادی از اراضی کشاورزی نیز از برکات این سد بزرگ بهره مند خواهند شد. وی اظهار داشت: با ۹ میلیارد متر مکعب روان آب سالانه پنج درصد تخصیص آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بخشی تبخیر یا به آب های زیرزمینی تبدیل شده و بخشی نیز به سمت استان های پایین دست و سدها سرازیر می شود. فیلی بیان کرد: در چشم انداز ۲۰ ساله با یک میلیارد متر مکعب آب، نیاز استان در بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی برطرف خواهد شد و این امر با بهره برداری از سدهای چمشیر گچساران و تنگ سرخ بویراحمد میسر می شود.
منبع :: https://www.borna.news




تبليغات
بانک پاسارگاد