0:56:33 - پنج‌شنبه 3 ژانویه 2019
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از سرگیری پروازهای یاسوج- تهران با دستور وزیر راه و شهرسازی
از سرگیری پروازهای یاسوج- تهران با دستور وزیر راه و شهرسازی
ایلنا: مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری مجدد پروازهای هفتگی این فرودگاه با دستور وزیر راه و شهرسازی از ۲۱ دی ماه خبر داد.

مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری مجدد پروازهای هفتگی این فرودگاه با دستور وزیر راه و شهرسازی از ۲۱ دی ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج از سرگیری پروازهای تهران – یاسوج خبر داد و گفت:با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی و مساعدت سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان در فاز اول برای برنامه زمستانی اقدام به برقراری دو پرواز هفتگی به فرودگاه یاسوج کرده است.

وی ادامه داد: این پرواز روزهای دوشنبه ساعت ۱۲:۱۰ از تهران و ۱۴:۱۰ از یاسوج انجام میشود. جمعهها نیز ساعت ۷:۵۰ از تهران راهی یاسوج میشود و ساعت ۹:۴۰ یاسوج را به مقصد تهران ترک میکند.

مدیر فرودگاه یاسوج با اقتصادی دانستن پرواز تهران – یاسوج اظهار داشت:بر اساس اعلام کتبی ایرلاین اصلی قبلی، یعنی شرکت آسمان، ضریب اشغال صندلی در فرودگاه یاسوج ۸۷ درصد است. این ضریب در میانگین کل سال، در صنعت هوانوردی و فرودگاهی یک ضریب بسیار قابل قبول و منطقی است.

محسنیان افزود: هر چند اکنون متاثر از شرایط اجتماعی و روانی جو پس از سانحه هستیماماتقاضای صندلی در فرودگاه یاسوج کشش تقاضا برای دو پرواز روزانه را ایجاد میکند.

وی با بیان اینکه مذاکره با سایر شرکتهای هواپیمایی برای برقراری پرواز در این فرودگاه ادامه دارد، تصریح کرد: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به تمام وظایف و تعهدهای خود در بهسازی و تجهیز فرودگاه یاسوج عمل کرده و امروز دارای تمام امکانات زیرساختی و تجهیزاتی متناسب عملیاتی است. در این راستا طی سه سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و ۱۵ میلیارد تومان در حوزه هزینههای جاری فرودگاه اعتبار صرف شده و اکنون در بهترین شرایط عملیاتی و تجهیزاتی قرار دارد.

خبر جدید  ضرورت اتصال راههای ارتباطی استان به شبکه ریلی کشور

مدیر فرودگاه یاسوجبه تشریح علت قطع پروازهای تهران – یاسوج هواپیمایی آتا پرداخت و خاطرنشان کرد: علت این موضوع،مسائل و مشکلات حقوقی بود که برای ناوگان «امبرائر» شرکت هواپیمایی آتا پیش آمد. باقی هواپیماهای شرکت آتا با مشخصات فرودگاه یاسوج و شرایط اقتصادی پرواز همخوان نیستند و به همین دلیل این پروازها متوقف شد.

به گفته محسنیان،هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰، RJ و BAe قابلیت نشست و برخاست در فرودگاه یاسوج را دارند.

وی با اشاره به موضوع تغییر مسیر تهران – یاسوج – تهران ابراز داشت:موضوع تغییر مسیر هوایی W۱۴۴ در مسیر تهران -یاسوج – تهران تا به حال هیچگاه از جانب مسئولان فرودگاهی یا هوانوردی مطرح نشده است، بلکهاین موضوع در ماههای اول پس از سانحه توسط برخی مسئولان مطرح شد.

مدیر فرودگاه یاسوج با تاکید بر اینکهاز نظر ما مسیر هوایی فعلی یک مسیر ایمن است، بیان کرد:خیلی از مسیرهای هوایی کشور بر فراز کوهها و قلل مرتفع میگذرند. این موضوع دلیل بر ناایمن بودن این مسیرها نیست. آنچه که ایمنی مسیرهای هوانوردی را به مخاطره میاندازد، نادیده گرفتن قوانین هوانوردی است. بدیهی است که قوانین هوانوردی در هر مسیری رعایت نشود، میتواند آن مسیر را ناایمن کند و ممکن است موجب بروز سانحه شود.


منبع :: https://www.ilna.ir

0/5 (0 نقد و بررسی)

بر چسب ها:



تبليغات